Інтелектуально-розважальна гра "Найрозумніший"+ презентація

Інтелектуально-розважальна гра "Найрозумніший"
Мета: зацікавити учнів предметом вивчення хімії, розвивати ерудицію, логічне мислення; вміння аналізувати та узагальнювати.
     У вікторині бере участь 3 команди (з трьох восьмих класів). У команді — 6 чоловік (включаючи капітана команди). Кожній команді буде пропону­ватись запитання, інші команди мають право доповнювати відповідь команди-суперника, або дати правильну відповідь. Крім цього, у вікторині є конкурс капітанів і конкурс представлення команди. Журі оцінює всі відповіді та конкурсні завдання за п'ятибальною шкалою.

Ведучий: Доброго  дня! Зібралися ми з вами в цьому залі недаремно. Сьогодні серед учнів 8-х класів ми проведемо інтелектуально-розважальну гру «Найрозумніший» (слайд 1)

Ведуча: Ввійдіть сміливо в храм хімічної науки-
Не спить тут розум, диво творять руки!
В пробірці, чашці, тиглі чи у колбі
Творіння ці хай завжди будуть добрі.
        На користь людям, тільки не на шкоду,
        Бо забруднили вже грунти, повітря, воду.
        Руйнуєм нині вже озоновий екран,
        Пора покласти цьому край.
Щоб так зробити, друже, хімію вивчай-
Науку, що вивчає речовини,
Бо мусим знати, як повестись з ними.
Тоді собі й планеті зможем помогти
Й планету нашу для нащадків зберегти!
Запрошуємо на сцену учасників,
Учасники займають  свої місця.
Ведучий: Представляємо вашій увазі наше поважне журі

1.Конкурс « Привітання » (слайд 2)
Ведуча: Слово для привітання та представлення команди надається команді  8-А класу на чолі з капітаном….
Ведучий: Слово для привітання та представлення команди надається команді  8-Б класу на чолі з капітаном….
Ведуча: Слово для привітання та представлення команди надається команді  8-В класу на чолі з капітаном….

Журі виставляє оцінки за 5-бальною шкалою.
Ведучий: Проводимо жеребкування.
2.Конкурс «Розминка». (слайд 3)
Команді ставиться 10 питань, що вимагають
швидкої відповіді. Кожна правильна відповідь – 1 бал. За відсутності відповіді гравці кажуть: «Далі».          
Запитання для  команди першої (слайд 4)
Ведучі по черзі зачитують запитання для команди
1.     Як називають речовини, що змінюють свій колір у розчинах кислот і лугів (індикатори).
2.     Скільки елементів входить до складу оксиду (два).

3.     Скільки груп у періодичній системі (вісім).
4.     Об'єм 1 моля будь-якого газу за нормальних умов (22,4 л).
5.     Який елемент можна назвати будівельним (кальцій).
(слайд 5)
6.     Який із учених хіміків був сімнадцятою дитиною у сім’ї (Д.І. Мендєлєєв).
7.     Метал, що бігає по воді (натрій, літій, калій).
8.     На який хімічний елемент багата морська капуста – ламінарія (йод).
9.     Продовжте ряд: електрон, нейтрон …….(протон).
10. Елемент до назви якого причетні Миші (арсен, або миш’як).


Запитання для  команди другої(слайд 6)
1.     Найменша хімічно неподільна частинка речовини (Атом).
2.     Як називається негативно заряджений йон (аніон).
3.     Елементи, сполуки яких використовуються у виробництві сірників (сульфур, фосфор).
4.   Бінарна сполука, до складу якої входить Оксиген (оксид).

5.   Який вчений хімік майстрував чемодани (Д.І. Мендєлєєв).
(слайд 7)
6.     Реакція, під час якої з двох і більше речовин, утворюється одна (сполучення)
7.     Формула сульфідної кислоти (H2S)
8.     Хто відкрив закон збереження маси речовини (М.В. Ломоносов).
9.     Скільки періодів у періодичній системі. (сім)
10. Складаються з атомів одного хімічного елемента (прості речовини).


Запитання для  команди третьої (слайд 8)
1.           Молярна маса кисню (32г/моль).
2.           Автор періодичної системи хімічних елементів (Д.І.Менделєєва)
3.           Формула метафосфатної кислоти (НРО3)
4.           Число структурних частинок в 1 молі будь-якої речовини дорівнює… (6,02×1023 моль -1)
5.           Реакція, під час якої з однієї речовини утворюються декілька ( розкладу)

 (слайд 9)
6.           Речовина, яка прискорює хімічну реакцію, а сама залишається без змін (каталізатор)
7.           Найлегший газ (водень)
8.           Найменша частинка речовини, що має ті ж самі властивості, що і дана речовина. (молекула)
9.           Між кислотами й лугами у реакції відбувається процес (нейтралізації)
10.      Під час якого явища речовини змінюють свій склад (хімічного)

Журі оголошує результати.
3. Конкурс: Конкурс капітанів (слайд 10)
Протягом 1хв написати якнайбільше назв хімічних елементів на літеру:
1команда «Б»
2 команда «С»
3 команда «К».
Кожна назва хімічного елемента оцінюється в 1 бал.

Б
С
К
берилій
сульфур
карбон
бор
скандій
калій
бром
селен
кальцій
барій
стронцій
ксенон
борій
стибій
кобальт
берклій
самарій
купрум
бісмут
станум
криптон

4.Конкурс «Що таке ХІМІЯ?» (слайд 11)
Ведучий: Перед вами лежать ватмани та кольорові олівці. Зобразіть за допомогою малюнка та хімічних формул, що означає поняття  «ХІМІЯ».
Час 5 хвилин
Журі виставляє оцінки за представлення за 5-ти бальною шкалою.
В той же час…...
Гра з вболівальниками «Не помились» (слайд 12)

Ведуча: Команду свого класу
Підтримати прийшли
І є у вас можливість
Своїм допомогти
Ви слухайте уважно
Запитання мої
Та намагайтесь швидше
На них відповісти.
По 4 гравці від кожного класу шикуються в шеренгу перед глядачами. Я називаю підряд один за одним різні елементи. Якщо названий елемент належить до металів, то гравці піднімають догори праву руку, до неметалів – ліву, а якщо до амфотерних – обидві руки.
Той, хто помиляється, вибуває з гри.
Гра закінчується, коли в шерензі залишається один учень.
Їх оголошують переможцями. Команді додається три два бали.

(слайд 13)
Ведучий:  Натрій, сульфур, хлор, манган, цинк, арґентум, карбон, бром, кальцій, селен, гідраргірум, бор, алюміній, магній, хром, ферум, купрум, сіліцій, берилій.

 Команди представляють свої малюнки .
Журі виставляє оцінки.
Ведуча: Знов команди всі до бою –
Позмагайтесь між собою.
5. Конкурс «Заморочки із бочки"(слайд 14)
Починає відповідати команда, у якої найбільша кількість балів. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал. Якщо команда не знає відповіді на запитання, відповісти можуть учасники іншої команди і отримати 1 бал. 

Ведучі по черзі зачитують запитання для команди (слайд 15)
1. Яку речовину Леонардо да Вінчі назвав «соком життя»? (вода)
2.  За його здатність світитися в темряві алхімік Бранд назвав його «холодним вогнем». (білий фосфор)

3.  Одна із найбільш титулованих корисних копалин, «королева енергетики», «королева копалин». Раніше її називали «зеленою олією», а за часів Бориса Годунова – «густою водою, що горить». (нафта)
4.  «Метал розкоші», чи «ювелірна королева». (платина)
5.   Г.-Х. Андерсен написав казку про солдатика, вилитого з цього металу.(олово)
6.   Єдиний рідкий метал. (ртуть) (слайд 16)
7.   У прислів’ї його пропонують кувати поки воно гаряче (залізо).
8.  Я не менш гарна, ніж золото. Мій рід дуже старовинний, йому приблизно 7 тисяч років. З моєю допомогою 5 тисяч років тому спорудили 147 метрову піраміду Хеопса. З мене виготовили щит герою троянської війни Ахіллу. Я дуже музикальна, у мене чудовий голос. Я вмію зцілювати, без мене у людини розвивається недокрів'я, слабкість. Хто я? (мідь).

(слайд17) 9.  З давніх-давен людей вражали властивості цього елементу. Він ніколи не втрачає свого кольору та блиску, він дуже пластичний. Сонцепоклонники вірили, що він народжений сонцем. Цей хімічний елемент народжує дві протилежності: з одного боку, це краса, благодать, техніка та прогрес, фантазія та винахідливість, розвиток культури та мистецтва, а з іншого – тиранія. Деспотизм, прокляття, криваві війни. Тому його називають «ненависним та сатанинським», «жовтим дияволом».(Аурум)

( слайд 18)  10.     Цей хімічний елемент у давньому Єгипті знали як чистий природний продукт. Острів Кіпр славиться багатством цього елемента. Назва елемента є похідною від грецької назви цього острова. (Купрум)

11.   В стародавні часи деякі народи цінили мене більше, ніж золото. Вважається, що я прибулець із космосу. Я і воїн, і трудівник. У мене справжня чоловіча робота. Без мене людина слабка і немічна. Мій покровитель – бог війни. Хто я? (залізо).
12.Який метал у давнину в далеких походах використовувався для знезаражування питної води? (срібло)
Журі виставляє оцінки.

І останній   6. Конкурс «Пантоміма» (слайд 19)

Запрошуються два учасники від 1-ої, потім 2-ої та 3-ої команд. Один із учасників буде показувати предмет чи явище, а інший його відгадувати.  Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Пробірка  (слайд 20)
Вчитель хімії
Вода
Спиртівка


Цукор  (слайд 21)
Контрольна робота

Хімічний стакан
Пробіркотримач

Кабінет хімії    (слайд 22)
Штатив
Лійка
Кисень

Ведуча: Ось і закінчився наш турнір, сподіваюсь, що вам всім сподобалось сьогодні і ви будете із задоволенням згадувати сьогоднішній день. До нових зустрічей! Цікавих, змістовних таких, що поглиблюватимуть ваші знання і заохочуватимуть вас вивчати найцікавішу науку хімію.А зараз слово журі для підведення підсумків і вручення нагород.







Немає коментарів:

Дописати коментар